معیارهای ارزیابی

فعالیت های انجام شده در دانشکده مهندسی برق سهم قابل توجه ای در بالا بردن سطح کیفی و کمی آموزش و پژوهش و به تبع آن ارتقاء دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به یک دانشگاه تراز بین الملل داشته اند.

 

دیف

معیارهای ارزیابی

1

مقالات مشترک با اساتید و محققان دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور

2

پروژه­ های مشترک با اساتید و محققان دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور

3

داشتن سامانه فعال  به یک زبان بین المللی

4

دوره­ های آموزشی مشترک با اساتید و محققان دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور

5

همکاری­ های آموزشی و پژوهشی با ایرانیان مقیم خارج از کشور

6

شرکت در مسابقات و کنفرانس بین المللی

7

حمایت مالی در قالب گرنت بین المللی

8

همکاری آموزش و پژوهشی مشترک با  دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور

9

تالیف کتاب به زبان­ های دیگر

 
 
این موقعیت عمدتاً با بهره گیری از تلاش اساتید شناخته شده بین المللی در گرایش های متنوع مهندسی برق و همچنین جذب دانشجویان برتر کشور و توسعه روز افزون همکاری های بین المللی بدست آمده است.

طی سال های گذشته، دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ضمن ورود موفقیت آمیز به نظام های رتبه بندی جهانی، توانسته است سطح همکاری های بین المللی خود را ارتقاء دهد. در این بخش عملکرد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بر مبنای شاخص های استاندارد ارزیابی می گردد.

شاخص­ های ارزیابی عملکرد دانشکده مهندسی برق در حوزه همکاری های علمی بین المللی

شرح شاخص های ارزیابی

·         مقالات مشترک با اساتید و محققان دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور: مقالات مشترک گویای همکاری علمی اساتید ایرانی و خارجی و  ورود علم نوین و دانش دانشمندان خارجی به دانشکده و دانشگاه و ارتقای سطح علمی دانشکده و دانشگاه‌ است.

·          پروژه­های مشترک با اساتید و محققان دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور: ارتقای جایگاه بین المللی دانشگاه‌ در گرو تعامل بیشتر آن با دیگر دانشگاه‌های معتبر در جهان و تبادل علمی با آنهاست. بخشی از این تعامل با تعریف  و همکاری در پروژه مشترک صورت می­گیرد.

·          داشتن سامانه فعال به یک زبان بین المللی: اولین راه ارتباطی با سایر دانشگاه­ها و محققان خارجی داشتن سایت به زبان خارجی است تا به وسیله آن اساتید و دستاوردهای آنان معرفی شوند.

·         دوره­های آموزشی مشترک با اساتید و محققان دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور: برگزاری دوره مشترک با مراکز علمی رده بالاتر از سطح دانشکده به پیشرفت در عرصه‌های مختلف آموزش و پژوهش کمک قابل‌توجهی خواهند کرد و برگزاری این دوره  با دانشگاه‌هایی که از سطح پایین‌تری برخوردارند به ویژه در سطح منطقه در تبیین مرجعیت علمی دانشگاه نقش مؤثری ایفا می‌کند.

·         همکاری­های آموزشی و پژوهشی با ایرانیان مقیم خارج از کشور: ارتباط علمی با ایرانیان خارج از کشور  یک ضرورت است و ارتباطات علمی با نخبگان ایرانی می‌تواند در راستای منافع ملی کشور تاثیر گذار باشد.

·         شرکت در مسابقات و کنفرانس بین المللی: ارائه مقاله به کنفرانس­های بین المللی باعث افزایش تعامل و روابط با صاحب نظران و نخبگان فعال می­شود و بنابراین دانش و آگاهی ما را به شاخه و رشته فعالیت دانشکده بهبود می بخشد. بعلاوه، افزایش تعامل با اساتید و چهره های برتر دانشگاهی از طریق شرکت در کنفرانس­ها و مسابقات می­تواند منجر به بالاتر رفتن شانس ما برای ایجاد روابط با اساتید دانشگاه های معتبر شود.

·         حمایت مالی در قالب گرنت بین المللی: حمایت مالی از پژوهشگران جوانان و شاخص دانشگاه و دانشکده در شکل‌گیری گروه‌های پژوهشی پیشرو می­تواند موثر باشد. و موجب فراهم کردن امکان همکاری پژوهشی مشترک با سایر دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی دنیا می­شود.

·         همکاری آموزش و پژوهشی مشترک با  دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور: همکاری آموزشی و پژوهشی موجب کاهش و حذف فاصله بین دانش و فناوری و نیز تقویــت مــبادلات علمــی و آموزشــی مــیان دانشگاه با دیگر مراکز علمی جهان که  از جایگاه مطلوبی برخوردار هستند، می­شود.

·         تالیف کتاب به زبان­های دیگر: با توجه به اینکه دانشکده مهندسی برق در زمینه های مشخص از سرآمدان علمی کشور است، این قابلیت وجود دارد تا با نشر کتاب به زبان های دیگر به شهرت بین المللی و افزایش ارجاعات کمک شایسته ای شود.

 

تاریخ به روز رسانی:
1400/02/25
تعداد بازدید:
595
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.