فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضا هیات‌علمی دانشگاه در صنعت

فرصت مطالعاتی داخل کشور اعضا هیئت‌علمی دانشگاه در صنعت

مطابق با آیین نامه فرصت مطالعاتی داخل کشور  اعضا هیات علمی دانشگاه در صنعت، منظور از فرصت مطالعاتی در صنعت داخل کشور، دوره معینی است که عضو هیات علمی واجد شرایط به سازمان دولتی و غیردولتی صنعتی، اقتصادی، پژوهشی یا شرکت­ های دانش بنیان دانشگاهی مرتبط با زمینه تحقیقاتی ایشان اعزام می­شود.

1.      تکمیل فرم درخواست توسط متقاضی به انضمام نامه موافقت واحد عملیاتی در صنعت و برنامه علمی تحقیقاتی مورد تأیید واحد عملیاتی صنعتی و ارائه آن در گروه آموزشی

2.      بعد از تصویب درخواست در گروه آموزشی، مدارک به معاونت پژوهشی دانشکده جهت طرح در اولین جلسه شورای دانشکده ایمیل می­گردد. (eerto[AT]saba.kntu.ac.ir)

3.      بعد از تصویب در شورای دانشکده جهت بررسی به معاونت پژوهشی ارسال و بعد از تصویب در شورای پژوهشی دانشگاه به هیئت‌رئیسه تحویل داده می­شود.

4.      بعد از تصویب در جلسه هیئت‌رئیسه، متقاضی با صنعت مربوطه برای انعقاد قرارداد پژوهشی و فناوری بین دانشگاه و صنعت هماهنگی لازم را انجام می­دهد.

5.      صدور حکم مأموریت و معرفی متقاضی به واحد عملیاتی صنعت

 

·         برای تبدیل از پیمانی به رسمی آزمایشی متقاضی بر اساس شرایط مورد نظر خود می تواند یکی از انواع زیر را جهت سپری نمودن دوره فرصت مطالعاتی، انتخاب نماید.

نوع 1: به صورت یک سال پاره وقت یا دو دوره 3 ماهه به صورت تمام وقت در تابستان (با لحاظ تبصره 4آیین­ نامه)

نوع 2: به صورت شش ماه تمام وقت در طول یک نیم سال تحصیلی

نوع 3: به صورت دو دوره دو ماهه تمام وقت در تعطیلات تابستان (مختص مدیران مشمول تبصره 2 و با لحاظ

تبصره 4 آیین­ نامه)

·         برای تبدیل از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی متقاضی بر اساس شرایط مورد نظر خود می تواند یکی از انواع زیر را جهت سپری نمودن دوره فرصت مطالعاتی، انتخاب نماید.

نوع 4: یک دوره شش ماه به صورت پاره وقت در طول یک نیم سال تحصیلی یا به صورت یک دوره 3 ماهه

به صورت تمام وقت در تابستان (با لحاظ تبصره4 آیین­ نامه)

نوع 5: به صورت یک دوره دو ماهه و یا در دوره یک ماهه تمام وقت در تابستان (مختص مدیران مشمول

تبصره 2 و با لحاظ تبصره4 آیین­ نامه)

 

 

نکات مهم:

·         خواهشمند است آیین­ نامه را مطالعه نمایید.

·         مطابق با آیین نامه استخدامی اعضا هیئت‌علمی، گذراندن فرصت مطالعاتی در صنعت برای اعضا هیئت‌علمی که از ابتدای سال 1398 دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی خود را آغاز می­کنند، جهت تغییر وضعیت از پیمانی به رسمی­آزمایشی و  از رسمی­آزمایشی به رسمی، الزامی است.

·         اعضای هیئت علمی می بایست برای تبدیل از پیمانی به رسمی آزمایشی یک بار و برای تبدیل از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی نیز یک بار دیگر، در صنعت حضور داشته باشند.

·         شرایط خاص جایگزین فرصت مطالعاتی در ماده 6 آیین نامه مطرح شده است. در شرایط خاص که عضو هیات علمی از تجربه کافی در صنعت یا جامعه برخوردار است، با ارائه مستندات و با تشخیص کمیته فرصت مطالعاتی دانشگاه، می تواند از شرایط جایگزین استفاده کند.

·         برنامه مطالعاتی متقاضی بایستی کاملاً علمی، پژوهشی و فناورانه باشد و کمیته مربوطه در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه انطباق آن با نیازهای صنعت مربوطه و تخصص عضو هیئت‌علمی را تأیید کند.

·         تعیین جانشین آموزشی و پژوهشی توسط متقاضی برای فرصت مطالعاتی تمام وقت

·         اگر متقاضی در دو سال متوالی منتهی به تاریخ درخواست پایه نگرفته باشد، دارای رکورد علمی محسوب شده و نمی‌تواند از این فرصت استفاده نماید.

·         اعضای هیئت‌علمی که سابقه کار کمتر از دو سال دارند، در صورت ارزیابی مناسب از فعالیت‌های علمی ایشان در سال‌های استخدامی سپری شده، می‌توانند از فرصت مطالعاتی استفاده کنند.

·         حضور تمام‌وقت متقاضی در صنعت (5 روز کاری در هفته) یا پاره‌وقت (حداقل دو روز کاری در هفته) است. حداکثر دوره فرصت مطالعاتی در صنعت یک سال می‌باشد که ابتدا حکم مأموریت برای 6 ماه صادر و در صورت ارزیابی مناسب عملکرد برای 6 ماه دیگر قابل تمدید خواهد بود.

·         برای استفاده مجدد متقاضی، بایستی از تاریخ اتمام فرصت مطالعاتی قبلی، حداقل 5 برابر دوره فرصت مطالعاتی قبلی، گذشته باشد. مدت مرخصی بدون حقوق نیز به این مدت اضافه می­شود.

·         در دوره تمام‌وقت، هیئت‌علمی مأمور به صنعت فعالیت آموزشی ندارد و تنها در راهنمایی و مشاوره دانشجویان می‌تواند فعالیت کند. در دوره پاره‌وقت، تعداد واحد موظف هیئت‌علمی مأمور به صنعت به نصف تقلیل می‌یابد.

·         عضو هیئت‌علمی مأمور به صنعت در دوره فرصت مطالعاتی، مجاز به اشتغال در سازمان دیگر یا گذراندن فرصت مطالعاتی دیگری نیست.

·         ارائه گزارش فرصت مطالعاتی عضو هیئت‌علمی مأمور به صنعت به معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه

·         ارائه گزارش پیشرفت برنامه فرصت مطالعاتی هر سه ماه یکبار

·         ارائه گزارش جامع به همراه دستاوردهای فرصت مطالعاتی در انتهای دوره تا حداکثر یک ماه پس از پایان مأموریت (مطابق با فرم مربوطه)

·         مقبول نبودن گزارش منجر به رد شدن دوره و محرومیت از تکرار فرصت مطالعاتی به مدت 2 سال و یا 2 برابر مدت فرصت مطالعاتی قبلی (رد شده) خواهد شد.

·         پس از تایید فرصت مطالعاتی، عضو استفاده کننده از فرصت مطالعاتی ظرف مدت 1 ماه پس از گذراندن طرح، می بایست با هماهنگی معاون پژوهشی و فناوری دانشکده و دفتر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه وبینار یا سمیناری را در خصوص فعالیتهای مرتبط در فرصت و آشنایی همکاران دیگر در دانشگاه ارائه نماید.

.

کارشناس: سرکار خانم ملکی

داخلی: 377

ایمیل: maleki[AT]eetd.kntu.ac.ir

 

 

تعداد بازدید:
1804
تاریخ:
1399/11/01
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.