پادکست بیومکاترونیک، کاری از دانشجویان دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

تولید پادکست فارسی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و روز به روز بر تنوع موضوعات و کیفیت ارائه ی آن افزوده می شود. در گستره ی این عناوین متنوع، موضوعات مرتبط با علوم مهندسی - به دلیل دشواری ارتباط با مخاطب عام - کمتر مورد توجه قرار گرفته اند. در این میان، جای خالی زمینه ی پژوهشی بیومکاترونیک حتی در پادکست های غیر فارسی زبان هم احساس می شود.

پادکست بیومکاترونیک با همت اساتید گروه مکاترونیک و دانشجویان دانشکده ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تهیه شده و در هر اپیزود یک موضوع میان رشته ای مرتبط با فناوری های پیشرفته ی حوزه سلامت مطرح می شود. اولین اپیزود این پادکست با عنوان "ربات ها و کرونا" در مردادماه 1399 منتشر شد و تا پاییز همان سال به اپیزود بیست و پنجم رسید.

پادکست بیومکاترونیک بنا دارد با جذب مخاطب عام و افراد متخصص در سطوح مختلف زمینه ساز ایجاد فرهنگ آشنایی موثر با فناوریهای نوظهور مرتبط با سلامت فردی و جمعی باشد و از طرفی جامعه پزشکی ایران را هم از امکانات موجود در این زمینه ی پژوهشی آگاه نماید.

با توجه به اینکه هر اپیزود این پادکست توسط یکی از دانشجویان تهیه می شود، تاکید پدیدآورندگان تا حد ممکن بر یکدستی قالب اپیزودها از جمله تصویر معرفی، موسیقی متن و لحن گویندگان بوده است. خلاقیت دانشجویان در تهیه تصویر معرفی کمک می کند تا شنونده در کوتاه ترین زمان ممکن از خلاصه و زمان بندی مطلب مطلع گردد.  

پادکست بیومکاترونیک در حال حاضر در سایتCastbox  به نشانی زیر بارگذاری شده و به زودی از طریق اپلیکیشن های فارسی هم در دسترس علاقه مندان خواهد بود.  

 castbox.fm/channel/id3064978 

 
تعداد بازدید:
716
تاریخ:
1399/07/12
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:15
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.